ORGANIZACJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 123 W ROKU SZKOLNYM 2020/2021

 

WITAMY SERDECZNIE DZIECI I RODZICÓW W PRZEDSZKOLU NR 123 WE WROCŁAWIU W ROKU SZKOLNYM 2020/2021

 

GODZINY PRACY PRZEDSZKOLA

6.30 – 17.00

 

GODZINY POSIŁKÓW 

 

Śniadanie 8.30. Obiad 12.00. Podwieczorek 14.30

 

Placówka współpracuje z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną która służy swoją pomocą w rozwiązywaniu problemów. Adres rejonowej  Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej ul. Jemiołowa 59

 

Przerwa wakacyjna w roku 2021 przypada w miesiącu lipcu

 

Organizacja dnia

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH PRZEBYWAJĄCYCH W PRZEDSZKOLU
6:30-8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawa ruchowa.
8:15–8:30     Przygotowanie do śniadania.
8:30–9:00     Śniadanie.
9:00–9:45     Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
9:45-10:15    Przygotowanie do wyjścia
10:15-11:45  Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe.
11:45–12:00  Przygotowanie do obiadu.
12:00–12:30  Obiad.
12:30–14:00  Leżakowanie.
14:00–14:30  Przygotowanie do podwieczorku.
14:30–15:00  Podwieczorek.
15:00–17:00  Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.



Organizacja dnia

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH PRZEBYWAJĄCYCH W PRZEDSZKOLU 10 GODZIN
6:30–8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci
8:00–8:30    Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania.
8:30–9:00    Śniadanie.
9:00–10:30  Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
10:30-10:45   Przygotowanie do wyjścia
10:45–11:45  Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu (np. w ogrodzie, na boisku, w parku,) lub w sali; ćwiczenia gimnastyczne.
11:45–12:00  Przygotowanie do obiadu.
12:00–12:30  Obiad.
12:30–12:45  Odpoczynek, ćwiczenia relaksacyjne.
12:45–14:15  Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym.
14:15–14:30   Przygotowanie do podwieczorku.
14:30–15:00  Podwieczorek.
15:00–17:00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zajęcia dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Ewentualne zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z niepełnosprawnościami.



Wykaz programów realizowanych w Przedszkolu nr 123 w roku szkolnym 2020/2021 

 

  1. Nasze Przedszkole- Program wychowania przedszkolnego
  2. Program Zdrowy i Bezpieczny Przedszkolak- Program autorski
  3. Miejski Program Profilaktyki Logopedycznej
  4. Program Promocji Zdrowia
  5. Program Ekologiczny: „Pory roku: widzę, słyszę, czuję, przeżywam i zmieniam”
  6. Program Adaptacyjny dla dzieci z Przedszkola nr 123- Program autorski



Logopeda 

Środa, czwartek 9.00–14:00

Gimnastyka korekcyjna

poniedziałek i środa 09:00–11:30

Projekt Mali Wspaniali

czwartek 09.00–11.30

Spotkania z Muzyką

 

MDK zabawy badawcze i eksperymenty

 

Religia katolicka

poniedziałek i środa 09:00-10:30




Opłaty za przedszkole od 01 września  2020 r.:

.reguluje Uchwała NR IX/222/19 RADY MIEJSKIEJ WROCŁAWIA z dnia 16 maja 2019 r. w sprawie ustalenia czasu bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki oraz wysokości opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego w przedszkolach publicznych prowadzonych przez gminę oraz  Ustawa  z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych  (Dz. U. z 2017 poz.2203, art. 52 ust. 15),

Opłata za dany miesiąc powinna być dokonana do 15 dnia następnego miesiąca /np. za miesiąc wrzesień 2020 r. opłatę należy wnieść do 15 października 2020 r.

1) opłata stała za miejsce: ustala się opłatę w wysokości 1 zł. za każdą rozpoczętą godzinę faktycznego pobytu dziecka w przedszkolu, powyżej 5 godzin bezpłatnych, za każdy dzień obecności dziecka. W celu określenia czasu pobytu dziecka wykorzystuje się odczyt z zainstalowanych czytników. 

2) opłata za wyżywienie: 8,50 zł/dzień/ 3 posiłki 

 

Łączna opłata miesięczna do której zobowiązany jest Rodzic, stanowi iloczyn dni roboczych przypadających w danym miesiącu i  odpłatności wynikającej z sumy należności za  wyżywienie  i opiekę.  

Np.: 8,50 zł ( wyżywienie)  + 3,00 zł (dziecko w placówce jest 8 godzin)  = 11,50 zł. x 22 dni roboczych we IX /2020  łączna  opłata za m-c wynosi  253 zł.

Obowiązuje bezgotówkowa forma płatności za Przedszkole. Za wpłatę po wyznaczonym  terminie naliczane są ustawowe odsetki.

Odpłatność za pobyt i wyżywienie należy uiszczać na konto o numerze:
93 1020 5226 0000 6502 0417 6434.

Opłaty za pobyt i wyżywienie dziecka dokonam do 15-go dnia następnego miesiąca przelewem na rachunek  bankowy 93 1020 5226 0000 6502 0417 6434. W treści przelewu należy wpisać: opłata za Przedszkole nr 123 /grupa/imię i nazwisko dziecka/za miesiąc…….

O wysokości opłat za miniony miesiąc będą Państw informowani drogą mailową. E- mail podany przez Państwa w karcie informacyjnej

Zwolnienia z opłaty stałej:
Zwolnienia z opłaty stałej przysługuje rodzicom na ich wniosek posiadającym na utrzymaniu co najmniej 3 dzieci. W przypadku dzieci pełnoletnich uwzględnia się tylko dzieci pobierające naukę, jednak nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia.

Niezbędne dokumenty:
Oświadczenie o wielodzietnej rodzinie do pobrane z zakładki Dokumenty. 

Termin składania oświadczeń:
1. 2-go września – wraz z innymi dokumentami
2. W trakcie roku szkolnego -do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc, od którego rodzic stara się o zwolnienie.

Telefon  71 7986762 E- mail  Sekretariat.p123@wroclawskaedukacja.pl  

www.przedszkole123.edu.wroclaw.pl




Dzieci nowoprzyjęte 

Wyprawka przedszkolaka

  • Obuwie zmienne – najlepiej zapinane na „rzepy”;
  • Ubranko na przebranie – dające dziecku możliwość samodzielnej zmiany.  Powinno być wygodne, łatwe do zdjęcia i założenia – spodnie najlepiej z gumką (dostosowane do panującej aury i temperatury wewnątrz budynku);
  • Chusteczki higieniczne ( opakowanie kartonikowe);
  • Piżamkę (podpisaną)  

Dziecku nie dajemy: zabawek, słodyczy, smoczka, pieluszki

Rodzic zaprowadza i odbiera dziecko bezpośrednio od Nauczyciela –  w wyjątkowych sytuacjach np. okres pandemii zasada ta może ulec zmianie. 

Osoby odbierające dziecko ( w tym Rodzice) powinni posiadać dowód tożsamości do  momentu zapamiętania   przez Nauczycielkę, osobę odbierającą  dziecko z Przedszkola. Proces wymaga czasu i cierpliwości.

  • W pierwszych dniach pobytu dziecka w przedszkolu w miarę możliwości odbieramy je wcześniej.
  • Nie składamy dziecku obietnic, których nie możemy wypełnić, np.: przyjdę po obiedzie…
  • Stosujemy zasadę pożegnania  adekwatną do stanu emocjonalnego dziecka.
  • Nie zabieramy dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu. Jeżeli zrobimy to choć raz, będzie wiedziało, że łzami może wymusić wszystko.
  • Przygotowujemy dziecku wygodny strój do samodzielnego ubierania się, wskazane jest oznaczenie odzieży i obuwia dziecka.
  • Wszystkie części ubrania powinny się dobrze wkładać, czyli nie mogą być za ciasne.
  • Nie mówimy dziecku: ”Będę czekać na Ciebie za drzwiami” – dzieci proszą o sprawdzenie czy jest mama, babcia, tato…
  • Ujednolicamy działania wychowawcze dom – przedszkole, wdrażamy dziecko do przestrzegania umów i zasad. 
  • Należy pamiętać, że do grupy trafiają dzieci z różnym ukształtowaniem wychowawczym, emocjonalnym i konflikty będą  występować do czasu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.
  • Nie wyręczamy dziecka – przyzwyczajamy do samoobsługi (nie karmimy, niech samo nabiera wprawy w posługiwaniu się łyżką, widelcem, kubkiem) oraz do samodzielnego radzenia sobie w toalecie. 
  • Jeżeli dziecko często oddala się od Rodziców ( ucieka w sklepie, na spacerze itp.) musimy wytłumaczyć dziecku, że w przedszkolu będzie Nauczycielka i  zawsze powinno być blisko niej.
  • Dostarczamy dziecku doświadczeń przebywania z innymi dorosłymi (pobyt bez Mamy i Taty).
  • Nie wymuszamy na dziecku, aby zaraz po przyjściu do domu opowiadało co wydarzyło się w przedszkolu.

Czas adaptacji do warunków Przedszkola jest różny  i zależy od osobowości Dziecka.