ORGANIZACJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 123 W ROKU SZKOLNYM 2020/2021
WITAMY SERDECZNIE DZIECI I RODZICÓW W PRZEDSZKOLU NR 123 WE WROCŁAWIU W ROKU SZKOLNYM 2020/2021
GODZINY PRACY PRZEDSZKOLA
6.30 – 17.00
GODZINY POSIŁKÓW
Śniadanie 8.30. Obiad 12.00. Podwieczorek 14.30
Placówka współpracuje z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną która służy swoją pomocą w rozwiązywaniu problemów. Adres rejonowej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej ul. Jemiołowa 59
Przerwa wakacyjna w roku 2021 przypada w miesiącu lipcu
Organizacja dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH PRZEBYWAJĄCYCH W PRZEDSZKOLU
6:30-8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawa ruchowa.
8:15–8:30 Przygotowanie do śniadania.
8:30–9:00 Śniadanie.
9:00–9:45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
9:45-10:15 Przygotowanie do wyjścia
10:15-11:45 Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe.
11:45–12:00 Przygotowanie do obiadu.
12:00–12:30 Obiad.
12:30–14:00 Leżakowanie.
14:00–14:30 Przygotowanie do podwieczorku.
14:30–15:00 Podwieczorek.
15:00–17:00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
Organizacja dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH PRZEBYWAJĄCYCH W PRZEDSZKOLU 10 GODZIN
6:30–8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci
8:00–8:30 Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania.
8:30–9:00 Śniadanie.
9:00–10:30 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
10:30-10:45 Przygotowanie do wyjścia
10:45–11:45 Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu (np. w ogrodzie, na boisku, w parku,) lub w sali; ćwiczenia gimnastyczne.
11:45–12:00 Przygotowanie do obiadu.
12:00–12:30 Obiad.
12:30–12:45 Odpoczynek, ćwiczenia relaksacyjne.
12:45–14:15 Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym.
14:15–14:30 Przygotowanie do podwieczorku.
14:30–15:00 Podwieczorek.
15:00–17:00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zajęcia dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Ewentualne zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z niepełnosprawnościami.
Wykaz programów realizowanych w Przedszkolu nr 123 w roku szkolnym 2020/2021
- Nasze Przedszkole- Program wychowania przedszkolnego
- Program Zdrowy i Bezpieczny Przedszkolak- Program autorski
- Miejski Program Profilaktyki Logopedycznej
- Program Promocji Zdrowia
- Program Ekologiczny: „Pory roku: widzę, słyszę, czuję, przeżywam i zmieniam”
- Program Adaptacyjny dla dzieci z Przedszkola nr 123- Program autorski
Logopeda |
Środa, czwartek 9.00–14:00 |
Gimnastyka korekcyjna |
poniedziałek i środa 09:00–11:30 |
Projekt Mali Wspaniali |
czwartek 09.00–11.30 |
Spotkania z Muzyką |
|
MDK zabawy badawcze i eksperymenty |
|
Religia katolicka |
poniedziałek i środa 09:00-10:30 |
Opłaty za przedszkole od 01 września 2020 r.:
.reguluje Uchwała NR IX/222/19 RADY MIEJSKIEJ WROCŁAWIA z dnia 16 maja 2019 r. w sprawie ustalenia czasu bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki oraz wysokości opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego w przedszkolach publicznych prowadzonych przez gminę oraz Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2017 poz.2203, art. 52 ust. 15),
Opłata za dany miesiąc powinna być dokonana do 15 dnia następnego miesiąca /np. za miesiąc wrzesień 2020 r. opłatę należy wnieść do 15 października 2020 r.
1) opłata stała za miejsce: ustala się opłatę w wysokości 1 zł. za każdą rozpoczętą godzinę faktycznego pobytu dziecka w przedszkolu, powyżej 5 godzin bezpłatnych, za każdy dzień obecności dziecka. W celu określenia czasu pobytu dziecka wykorzystuje się odczyt z zainstalowanych czytników.
2) opłata za wyżywienie: 8,50 zł/dzień/ 3 posiłki
Łączna opłata miesięczna do której zobowiązany jest Rodzic, stanowi iloczyn dni roboczych przypadających w danym miesiącu i odpłatności wynikającej z sumy należności za wyżywienie i opiekę.
Np.: 8,50 zł ( wyżywienie) + 3,00 zł (dziecko w placówce jest 8 godzin) = 11,50 zł. x 22 dni roboczych we IX /2020 łączna opłata za m-c wynosi 253 zł.
Obowiązuje bezgotówkowa forma płatności za Przedszkole. Za wpłatę po wyznaczonym terminie naliczane są ustawowe odsetki.
Odpłatność za pobyt i wyżywienie należy uiszczać na konto o numerze:
93 1020 5226 0000 6502 0417 6434.
Opłaty za pobyt i wyżywienie dziecka dokonam do 15-go dnia następnego miesiąca przelewem na rachunek bankowy 93 1020 5226 0000 6502 0417 6434. W treści przelewu należy wpisać: opłata za Przedszkole nr 123 /grupa/imię i nazwisko dziecka/za miesiąc…….
O wysokości opłat za miniony miesiąc będą Państw informowani drogą mailową. E- mail podany przez Państwa w karcie informacyjnej
Zwolnienia z opłaty stałej:
Zwolnienia z opłaty stałej przysługuje rodzicom na ich wniosek posiadającym na utrzymaniu co najmniej 3 dzieci. W przypadku dzieci pełnoletnich uwzględnia się tylko dzieci pobierające naukę, jednak nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia.
Niezbędne dokumenty:
Oświadczenie o wielodzietnej rodzinie do pobrane z zakładki Dokumenty.
Termin składania oświadczeń:
1. 2-go września – wraz z innymi dokumentami
2. W trakcie roku szkolnego -do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc, od którego rodzic stara się o zwolnienie.
Telefon 71 7986762 E- mail Sekretariat.p123@wroclawskaedukacja.pl
www.przedszkole123.edu.wroclaw.pl
Dzieci nowoprzyjęte
Wyprawka przedszkolaka
- Obuwie zmienne – najlepiej zapinane na „rzepy”;
- Ubranko na przebranie – dające dziecku możliwość samodzielnej zmiany. Powinno być wygodne, łatwe do zdjęcia i założenia – spodnie najlepiej z gumką (dostosowane do panującej aury i temperatury wewnątrz budynku);
- Chusteczki higieniczne ( opakowanie kartonikowe);
- Piżamkę (podpisaną)
Dziecku nie dajemy: zabawek, słodyczy, smoczka, pieluszki
Rodzic zaprowadza i odbiera dziecko bezpośrednio od Nauczyciela – w wyjątkowych sytuacjach np. okres pandemii zasada ta może ulec zmianie.
Osoby odbierające dziecko ( w tym Rodzice) powinni posiadać dowód tożsamości do momentu zapamiętania przez Nauczycielkę, osobę odbierającą dziecko z Przedszkola. Proces wymaga czasu i cierpliwości.
- W pierwszych dniach pobytu dziecka w przedszkolu w miarę możliwości odbieramy je wcześniej.
- Nie składamy dziecku obietnic, których nie możemy wypełnić, np.: przyjdę po obiedzie…
- Stosujemy zasadę pożegnania adekwatną do stanu emocjonalnego dziecka.
- Nie zabieramy dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu. Jeżeli zrobimy to choć raz, będzie wiedziało, że łzami może wymusić wszystko.
- Przygotowujemy dziecku wygodny strój do samodzielnego ubierania się, wskazane jest oznaczenie odzieży i obuwia dziecka.
- Wszystkie części ubrania powinny się dobrze wkładać, czyli nie mogą być za ciasne.
- Nie mówimy dziecku: ”Będę czekać na Ciebie za drzwiami” – dzieci proszą o sprawdzenie czy jest mama, babcia, tato…
- Ujednolicamy działania wychowawcze dom – przedszkole, wdrażamy dziecko do przestrzegania umów i zasad.
- Należy pamiętać, że do grupy trafiają dzieci z różnym ukształtowaniem wychowawczym, emocjonalnym i konflikty będą występować do czasu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.
- Nie wyręczamy dziecka – przyzwyczajamy do samoobsługi (nie karmimy, niech samo nabiera wprawy w posługiwaniu się łyżką, widelcem, kubkiem) oraz do samodzielnego radzenia sobie w toalecie.
- Jeżeli dziecko często oddala się od Rodziców ( ucieka w sklepie, na spacerze itp.) musimy wytłumaczyć dziecku, że w przedszkolu będzie Nauczycielka i zawsze powinno być blisko niej.
- Dostarczamy dziecku doświadczeń przebywania z innymi dorosłymi (pobyt bez Mamy i Taty).
- Nie wymuszamy na dziecku, aby zaraz po przyjściu do domu opowiadało co wydarzyło się w przedszkolu.
Czas adaptacji do warunków Przedszkola jest różny i zależy od osobowości Dziecka.